Hvilke forventninger har du til jobbet?
2) Hvad er din motivation for at søge jobbet? Her skal du fortælle om, hvilke muligheder jobbet giver dig for at bruge dine færdigheder, erfaring og talenter. Måske er rollen, sagen, projektet eller afdelingen det, som motiverer dig? Svar i forhold til det konkrete job, og ikke hvorfor du vil arbejde for virksomheden.
Hvorfor skal vi vælge dig til jobbet svar?
Fortæl derfor den rekrutteringsansvarlige, hvilke aspekter hos arbejdsgiveren, du tror, vil motivere dig, og hvorfor du mener det. Hvad har du, som ingen andre har? Prøv at relatere dine kvaliteter, styrker og personlighed til arbejdspladsen. Hvad gør dig i stand til at bidrage til virksomhedens udvikling?
Hvilke svagheder har jeg?
- "Jeg har tendens til at fokusere på detaljer" ...
- "Jeg har svært ved at give slip på arbejdsopgaver" ...
- "Jeg har svært ved at sige nej" ...
- "Jeg bliver utålmodig, hvis opgaver tager længere tid end beregnet"
Hvor ser du dig selv om 5 år eksempel?
For eksempel, “Som person elsker jeg at lære om ny teknologi og trends. I løbet af de næste fem år ser jeg mig selv have etableret en stærk viden om, hvad der er nyt og på vej frem inden for digital markedsføring.”
Hvilke betænkeligheder har du ved jobbet?
Hvilke betænkeligheder har du med jobbet? Giv et konkret eksempel på, hvordan du typisk vil løse en opgave - afhængig af jobindholdet. Hvordan kan man se, at du er fx resultatorienteret, fleksibel, dynamisk eller… Brug et eller flere af de tillægsord, du har brugt i ansøgningen.
Hvilke forventninger har Generasjon Z til arbeidslivet?
Trouvé 18 relaterede spørgsmål fundet
Hvad er vigtigst på en arbejdsplads?
Gode arbejdspladser er defineret ved en høj grad af tillid, stolthed og fællesskab. De bedste arbejdspladser skaber en ensartet og positiv oplevelse for ALLE deres medarbejdere, uanset hvem de er, og hvad de laver på arbejdspladsen.
Hvordan vil du beskrive dig selv?
- Samarbejdsvillig. Evnen og viljen til at arbejde for at opnå fælles resultater. ...
- Tillidsvækkende. ...
- Fleksibel. ...
- Serviceminded. ...
- Ansvarsbevidst Evnen til at påtage sig et ansvar for at få løst en opgave, gøre en indsats, ...
- Engageret. ...
- Initiativrig. ...
- Udadvendt Evnen til at skabe kontakt til andre, både på tomandshånd og i grupper.
Hvorfor vil jeg gerne arbejde hos jer?
2) Hvad er din motivation for at søge jobbet? Her skal du fortælle om, hvilke muligheder jobbet giver dig for at bruge dine færdigheder, erfaring og talenter. Måske er rollen, sagen, projektet eller afdelingen det, som motiverer dig? Svar i forhold til det konkrete job, og ikke hvorfor du vil arbejde for virksomheden.
Hvad er mine styrker og svagheder?
Nævn dine tre stærkeste sider
Samtidig skal du være ærlig, så du kan leve op til dine ord, hvis du får jobbet. Dine svar skal vise, at du har tænkt over, hvad dine styrker er, og at du ved, hvordan du bruger dem. Kom med eksempler på, hvordan du har brugt dine styrker i tidligere jobs.
Hvad lægger du vægt på i et job?
Hvad lægger du vægt på i et job? Hold dit svar centreret omkring mulighederne i virksomheden. Tal om din vilje til at gøre et godt stykke arbejde og om at blive anerkendt for det. Husk at være offensiv, ikke defensiv – svaret skal dreje sig om muligheder snarere end om tryghed.
Hvad er en god svaghed?
De bedste svagheder at nævne, er svagheder, som de allerede kender fra din ansøgning. Hvis du er nyuddannet, så er det naturligvis en svaghed, at du ikke har erfaring på området. Men det er også en ufarlig svaghed, for din (forhåbentlig) kommende chef ved jo godt, at du er nyuddannet efter at have læst dit CV.
Hvad er dine svagheder svar?
- Vær ærlig og erkend de steder, hvor du kan blive bedre.
- Vend dine svage sider til noget positivt.
- Hav fokus på, hvad du glæder dig til at lære.
- Vær konkret omkring, hvordan du vil løse dine udfordringer.
Hvad er en svaghed?
er utilstrækkelig, ulogisk, dårligt underbygget el. lign.
Hvad er vigtigt for dig i dit arbejde?
En arbejdsplads, hvor medarbejderne ved, hvad de skal og hvorfor, og hvor der er synlig ledelse, glæde og anerkendelse, er attraktiv for medarbejderne. Når dine medarbejdere har en klar fornemmelse af retning og prioritering, kan de levere et godt stykke arbejde af høj kvalitet.
Hvad er vigtigt for dig i dit job?
Find noget at skrive ned på og overvej, hvilke af følgende eksempler der er vigtige for dig: Gode muligheder for at udvikle mig, fx gennem uddannelse og kurser. Spændende opgaver, hvor jeg bruger mange af mine kompetencer. Opgaver, hvor jeg har medbestemmelse.
Hvad er vigtigt for dig at have indflydelse på i dit arbejde?
Indflydelse på eget arbejde er et af de såkaldte 6 guldkorn, der ud over Samarbejde, tillid og retfærdighed (de 3 diamanter) anses for særlige vigtige forhold med henblik på god trivsel. De øvrige 5 guldkorn er: Mening i arbejdet, Belønning, Social støtte, Forudsigelighed og Kravene i arbejdet.
Hvad kan personlige styrker være?
- Kreativitet. Du tænker tit 'Hmm, gad vide, om det kan gøres på en ny eller smartere måde? ...
- Nysgerrighed. Du elsker at stille spørgsmål og fordybe dig. ...
- Dømmekraft. Du er god til at se ting fra flere vinkler. ...
- Videbegær. Du elsker at lære nye ting. ...
- Visdom. ...
- Mod. ...
- Vedholdenhed. ...
- Ærlighed.
Hvad er personlige styrker?
Sammenhængen af den enkeltes personlige styrker er en afspejling af vores personlighed. Vi vil altid være stærkere på nogle områder frem for andre. Når vi som mennesker får sat vores primære styrker i spil i hverdagen, både i vores privatliv men i ligeså høj grad i vores arbejdsliv, er vi tro mod os selv.
Hvad er du god til?
Når du har kortlagt, hvad du er god til, handler det om at få prioriteret og finde ud af, hvilke kompetencer du vil helst vil bruge i dit kommende arbejdsliv. Afklaring kan nemlig også være med til at åbne dine øjne for nye uddannelses- og karrieremuligheder.
Hvad kan jeg fortælle om mig selv?
- Fokusér på emnerne uddannelse, karriere og seneste eller mest relevante erfaring i forhold til det pågældende job.
- Lad din fortælling bygge på din ansøgning og CV, uden du refererer dit CV slavisk.
- Fortæl kort om din vej på arbejdsmarkedet.
Hvad er din motivation?
Din personlige motivation handler om, hvorfor og hvordan du personligt kunne se dig selv som en del af virksomheden. Står den for en sag eller et produkt, som du også brænder for? Er den del af en branche, som du føler dig motiveret for også at være en del af?
Hvad er job godt for?
Vores arbejde og uddannelse signalerer nemlig udadtil, hvem vi er. Det giver os dermed identitet. Hvad vi beskæftiger os med til dagligt på arbejdsmarkedet har stor betydning for vores selvværd, selvtillid og selvforståelse. De fleste voksne mennesker bruger også en stor del af deres vågne timer på arbejdsmarkedet.
Hvad er du god til fagligt og personligt?
Kompetencer er det du er god til at gøre i praksis - både fagligt og personligt. For eksempel er det en faglig kompetence at være god til at lave regnskaber, mens det er en personlig kompetence at være loyal. Dine personlige kompetencer er dem, der kendetegner din personlighed og dine menneskelige egenskaber.
Hvad er gode kompetencer?
Hvad er kompetencer? Kompetencer er den viden, de færdigheder og de erfaringer, der kan omsættes til konkret handling. Kompetencer er derfor afgørende for, hvilke opgaver du kan løse, og hvordan du løser dem.
Hvilke færdigheder skal jeg have?
- Mundtlig kommunikation: Du kan udtrykke dig klart og korrekt.
- Skriftlig kommunikation: Du kan udtrykke dig klart og korrekt.
- Samarbejde/teamwork: ...
- Forståelse for virksomhedens/organisationens mål: ...
- Indsamle/undersøge: ...
- Initiativ/motivation: ...
- Drive: ...
- Planlægning og organisering:
Kan man bruge bivoks til stearinlys?
Hvor ligger Skægkræ æg?